CrossFit

K├Žnturjon Gym

  • 07/05/2018
  • #K├ŽnturjonGym #CrossFit #hvidovream

Træningsformen CrossFit tager i disse år verden med storm og i Hvidovre Atletik er vi på forkant med udviklingen med vores seneste tilføjelse til klubben: KÆNTURJON GYM. 
 
KÆNTURJON GYM er et fællesskab i foreningsregi, for folk der har funktionel træning i blodet. Her kan man træne crossfitinspireret træning med primær vægt på styrketræning, kondition og gymnastiske øvelser. 
 
KÆNTURJON GYM er en selvstændig underafdeling til Hvidovre Atletik & Motion med ca. 110 medlemmer (primo 2019), og bliver båret af dygtige crossfittrænere og en håndfuld frivillige. I klubben lægger vi vægt på fællesskabet og et godt og sjovt træningsmiljø. 
 
Medlemskab i KÆNTURJON GYM koster 200 kr./md., og giver adgang til vores crossfitinspirerede træningsområde, platforme og atletikfaciliteter. Hvis man også ønsker medlemskab til holdtræning, koster det yderligere 100 kr./md. Medlemmer i KÆNTURJON GYM får udleveret en nøglebrik mod et depositum på 200 kr., der så giver adgang til hallen 24-7. 

Hvis du skulle være interesseret i at høre mere om KÆNTURJON GYM, er du velkommen til at skrive til os på Facebook eller på hvidovreatletik@gmail.com

Følg os på Facebook: https://www.facebook.com/kaenturjongym/ 
 
Er du medlem af KÆNTURJON GYM, så kan du søge om optagelse i denne Facebook-gruppe: https://www.facebook.com/groups/429967887167971/.

Her vil du kunne følge med i hvad der rører sig i klubben, og modtage vigtige informationer om sociale arrangementer med videre.

Holdplan: 

Holdbeskrivelse:

VL:

Dette hold er 1,5; times undervisning i de to klassiske løft træk (snatch) og stød (clean and jerk). Fokus ligger på at blive fortrolig med løftene og få indarbejdet en god og korrekt løfteteknik. Ligeledes vil der blive arbejdet med de relevante støtteøvelser – front squat, back squat, overhead squat, push press, mobilitetstræning med mere. Niveauet tilpasses den enkelte, så alle kan være med.

BASIC:
Dette hold er et begynderhold der introducerer til crossfit og har fokus på teknikken i de forskellige øvelser. I timen vil der blive gennemgået de grundlæggende crossfitøvelser og WOD (Workout Of the Day) vil være kortere og mere enkle.

WOD:
WOD står for ‘’Workout of the Day’’. Timen starter med en opvarmning, efterfulgt af en teknik- eller styrkedel og sluttes af med en WOD. De forskellige øvelser vil blive forklaret grundigt og gennemgået med udgangspunkt i det individuelle niveau. 

ROUGH:
En time med fokus på bevægelse og styrke i kernen. Formålet er at overføre færdighederne fra træningen til bevægelser i dagligdagen. Timen vil bestå af en kombination af styrkeøvelser med egen kropsvægt, gymnastisk styrketræning, løb og øvelser med kettlebells, sandsække med mere.

STRECH:

I Crossfit skal kroppen ikke kun være stærk og hurtig, men også smidig. Formålet med denne time er at fokusere på, at vedligeholde fleksibiliteten i kroppen og dermed forebygge skader. Timen vil bestå af en række statiske og dynamiske smidighedsøvelser, der skal hjælpe med at øge vævets elasticitet i sener og ledbånd.


Kontaktpersoner

Jakob Juul Rasmussen
hvidovreatletik@gmail.com